مدارک مالی کانادا (آپدیت 2024-2025)

مدارک مالی کانادا (آپدیت 2024-2025)

مهاجرت تحصیلی به کانادا در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین روش های مهاجرت در بین ایرانیان است که علت این امر مزایا و امکانات فوق العاده ای است که شما پس از مهاجرت دریافت می کنید. اقدام برای مهاجرت تحصیلی به کانادا نیازمند ارائه یکسری مدارک است مثل مدرک زبان، مدرک مقطع قبلی و ترجمه آن و از همه مهمتر مدارک مالی که شامل شاخص های متفاوتی است که هرکدام در روند پروسه اپلای شما تاثیرگذارند.

کوچ در این مرحله هم کنارته تا هر سوال و دغدغه ای که برات پیش میاد رو پاسخ بده، پس این مقاله رو سر حوصله بخون و اگر بازم سوالی داشتی، می تونی با مشاوران کوچ در ارتباط باشی.

اهمیت مدارک مالی برای مهاجرت تحصیلی

در کنار ارائه مدارک ضروری برای مهاجرت، مدارک مالی نیز اهمیت بسیار بالایی دارند.

درواقع مدارک مالی از این نظر اهمیت دارند که به افسر اداره ی مهاجرت اثبات می کند که شما تمکن کافی برای پرداخت هزینه های تحصیلی و زندگی خود را دارید.

مدارک مالی برای مهاجرت تحصیلی به کانادا شامل:

  • تمکن مالی،
  • رسید پرداخت شهریه دانشگاه،
  • گردش حساب 4 الی 6 ماه اخیر شما،
  • اسناد ملکی،
  • مدارکی جهت نشان دادن میزان درآمد اسپانسر شما است.

تمکن مالی

مدرک تمکن مالی یکی از اساسی ترین اسناد برای “مهاجرت تحصیلی به کانادا” است که با ارائه این مدرک نشان می دهید که توانایی پرداخت هزینه هایتان را در حین تحصیل دارید، از موقعیت مالی خوبی بهره مندید و این منابع مالی را چگونه به دست آوردید. طبق اداره مهاجرت کانادا تمام مهاجرین بین المللی که قصد ادامه تحصیل در کانادا را دارند، باید تمکنی معادل هزینه های سال اول شامل شهریه دانشگاه،هزینه زندگی، هزینه بلیط رفت و آمد، هزینه بیمه درمانی و…را ارائه کنند.

شما باید نامه تمکن مالی را از حساب بانکی شخصی یا اسپانسرتان به اداره ی مهاجرت کانادا ارائه کنید؛ و این مدارک را به گونه ای آماده کرده باشید که آفیسر پرونده را متقاعد کند که شما توانایی پرداخت هزینه های خودتان را دارید و حساب سازی نکرده اید. آفیسر پرونده بسته به شرایط ممکن است مدارک بیشتری از جمله درآمد خانواده و سطح مالی شما را نیز درخواست کند تا اطمینان حاصل کند که شما در سال های آتی نیز در پرداخت هزینه هایتان دچار مشکل نخواهید شد.

میزان تمکن مالی مهاجرت تحصیلی به کانادا

حالا که مدرک تمکن مالی و اهمیت آن را درک کردید، حتما این سوال برایتان پیش آمده که میزان تمکن مالی مهاجرت به کانادا چقدر است؟ برای محاسبه میزان تمکن مالی موارد زیر را انجام دهید.

اگر قرار است با همسرتان مهاجرت کنید، باید تمکن مالی جداگانه ای برای همسرتان نیز درنظر بگیرید.

از طریق نامه پذیرش تحصیلی کانادا و یا از وبسایت مرکز آموزشی میزان شهریه یک سال را پیدا کنید. سپس آن میزان شهریه را با عدد 20,653 جمع بزنید. به طور مثال اگر شهریه در دانشگاه مدنظرتان 18,000 دلار است، شما باید حداقل 40,000 هزار دلار کانادا{20,653+18,000+بلیط رفت و برگشت + بیمه} را به عنوان تمکن مالی ارائه دهید.

نکات تکمیلی تمکن مالی

تمکن مالی ازجمله مهمترین مدارک مالی مهاجرت تحصیلی کانادا است که درصورت عدم رعایت برخی نکات ممکن است علت اصلی ریجکت شما شود. پس به نکات زیر توجه ویژه داشته باشید.

  1. تاریخ افتتاح حسابی که قصد گرفتن نامه تمکن مالی از آن را دارید، کمتر از 6 ماه نباشد
  2. مبلغی که به حساب واریز می کنید باید حداقل هزینه ی یک سال زندگی در کانادا و شهریه ی دانشگاهتان را پوشش دهد.
  3. تا حد امکان از وارد کردن شوک به حساب خوددراری کنید، و اگر به یکباره مبلغ زیادی وارد حساب می کنید حتما منبع آن را مشخص کنید.
  4. ورودی و خروجی حسابتان باید منطقی باشد، یعنی اگر ماهیانه 12 میلیون درآمد دارید و به صورت مستمر فقط به حسابتان واریز میکنید باید توجیهی برای این افزایش ورود به حساب هم داشته باشید.
  5. آفیسر باید این اطمینان را داشته باشد که پول زیادی که در حسابتان است، قرض یا وام نیست و شما خودتان توانایی پرداخت هزینه ها را در کانادا دارید.
  6. مقداری که در حسابتان وجود دارد باید با شرایط مالی، سنی و … شما یا اسپانسرتان مطابقت داشته باشد.

اسپانسر شخصی است که حامی شما بوده و از لحاظ مالی شما را ساپورت می کند که این فرد می تواند خانواده، همسر و یا شخص دیگری باشد. برای استفاده از حمایت مالی اسپانسر باید مدارک موردنیاز ایشان و خودتان را به آفسیر ارائه دهید.

رسید پرداخت شهریه دانشگاه کانادا

یکی دیگر از مدارک مالی مهم کانادا رسید پرداخت شهریه دانشگاه است که باید پس از اخذ پذیرش از دانشگاه، رسید پرداختی شهریه را پرینت گرفته تا در روز مصاحبه ارائه کنید. برای پرداخت شهریه دانشگاه باید از صرافی ها کمک بگیرید و یا اگر آشنایی در کانادا دارید، درخواست کنید تا شهریه شما را واریز کند و یا اینکه از طریق حساب بین المللی خودتان اقدام کنید. در جدول زیر برخی از روش های پرداخت شهریه و انواع آن توضیح داده شده است.

روش هاانواعتوضیحات
اپلیکیشن های واسطهFlywire, western union Tranfermate,paymyTuitionاین اپلیکشن ها برای افرادی طراحی شده که قصد دارند از خارج کانادا شهریه دانشگاه را پرداخت کنند.
Online Banking بانکداری اینترنتی روش دیگری برای پراخت شهریه دانشگاه است که می توان با کارت بانکی یا حواله انجام داد.
چک های بین المللی این روش مختص افرادی است که در کانادا هستن و باید به صورت حضوری به بانک مراجعه کرده و شهریه را واریز کنند.
پرتال دانشگاه می توانید وارد وبسایت رسمی دانشگااه خود شوید و از طریق پرتال دانشگاه شهریه خود را پرداخت کنید.

راستی کوچ تو این مرحله هم تنهات نمیذاره، هر پرداخت ارزی که داشته باشی از شهریه دانشگاه و هزینه های سفارت تا حتی جا به جایی مبالغ ریالی به حساب ارزی خارج از کشور را در

  • سریع ترین زمان ممکن،
  • با کمترین کارمزد و
  • به صورت کاملا قانونی برات انجام میده.

گردش حساب و مهاجرت تحصیلی به کانادا

ارائه مدرک گردش حساب به نوعی اثباتی برای سند تمکن مالی شماست که آفسیر گردش مالی حساب شما را طی 4 یا 6 ماه گذشته به طور دقیق مورد بررسی قرار خواهد داد. مدرک گردش حساب مالی قابل قبول آفسیر مدرکی است که از زمان صدور آن بیشتر از 6 ماه نگذشته باشد و مهر شعبه ارزی بانک هم در آن وجود داشته باشد.

جدول زیر میزان تمکن مالی جهت مهاجرت تحصیلی به کانادا را نشان می دهد.

تعداد افرادمیزان تمکن مالی
1 نفرحداقل 35000-40000 دلار کانادا
2 نفرحداقل 40000-45000 دلار کانادا
3 نفرحداقل 450000-50000 دلار کانادا
4 نفرحداقل 54000-59000 دلار کانادا
5 نفرحداقل 59000-65000 دلار کانادا
6 نفرحداقل70000-75000 دلار کانادا
بیش از 7 نفر، به ازای هر فرد حداقل 5559 هزار دلار کانادا
حداقل مبلغ تمکن مالی کانادا در سال 2024-2025

اسناد ملکی و مهاجرت به کانادا

سند ملکی از دیگر اسنادی است که “تمکن مالی” شما را ساپورت می کند و آفسیر باتوجه به ارزش ملک شما از توانایی شما برای پرداخت هزینه های زندگی در کانادا اطمینان پیدا می کند. به یاد داشته باشید سند ملکی به تنهایی اثباتی برای تمکن مالی شما نیست و تنها نشان دهنده ی سطح مالی شما و خانوادتان است.

درآمد اسپانسر و مهاجرت تحصیلی به کانادا

اسپانسر یا حمایت کننده مالی شما کسی است که شما را در حین تحصیل در کانادا حمایت می کند و هزینه های زندگی و شهریه دانشگاه شما را پرداخت خواهد کرد. این فرد می تواند پدر، مادر،خواهر، برادر و یا همسر شما باشد. فرد اسپانسر باید درآمدی بیشتر از باقی خانواده داشته باشد و این را به آفسیر اثبات کند که توانایی پوشش تمامی هزینه های شما از شهریه دانشگاه تا هزینه ی زندگی را دارد.

مدارکی که این فرد باید ارائه کند شامل حقوق دریافتی هرماه، عنوان شغلی، گردش حساب و میزان پس انداز او است.

سوالات متداول

آیا می توانیم ارزدیجیتال را به عنوان تمکن مالی به سفارت ارائه کنیم؟

خیر، تا به امروز اطلاعیه ای در خصوص ارائه ارزهای دیجیتال به جای پول در حساب ارائه نشده است. دلیل این امر می تواند این باشد که ارزهای دیجیتال دائما در حال نوسنانند و نمی توانند اثبات خوبی برای تمکن مالی باشد.

آیا می توانیم وام را به عنوان تمکن مالی ارائه کنیم؟

خیر، ارائه وام به عنوان تمکن مالی مورد قبول سفارت کانادا نیست.

چطور می توانم تمکن مالی خودم را تقویت کنم؟

درصورتیکه منبع مالی کافی ندارید که به سفارت ارائه کنید، می توانید از خانواده خود بخواهید که اسپانسر مالی شما شوند.

امکان ارائه سهام به عنوان تمکن مالی وجود دارد؟

خیر، سهام همانند ارزهای دیجیتال دائما در نوسنانند و سفارت آن را قبول نخواهد کرد.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *