پیکاپ ویزا کانادا

پیکاپ ویزا کانادا

یکی از مراحل پایانی مهاجرت پیکاپ پاسپورت یا پیکاپ ویزا می‌باشد. سفارت کانادا پس از دریافت تمامی مدارک مورد نیاز و مصاحبه‌ی حضوری در صورت تأیید متقاضی، “نامه‌ی درخواست پاسپورت” یا “Passposrt Request” را برای متقاضی ارسال می‌کند. این نامه که به منزله‌ی صادر شدن ویزای شماست، از شما می‌خواهد که پاسپورت خود را به یکی از مراکز پردازش ویزا یا وَک  (Visa Application Center – VAC) برای درج لیبل ویزای  کانادا ارسال کنید. انجام این مرحله‌ی نهایی که در واقع ارسال پاسپورت به سفارت و بازگرداندن پاسپورت دارای ویزا می‌باشد را  پیکاپ پاسپورت یا پیکاپ ویزا می‌گویند. در این مقاله با “ایمیل پاسپورت ریکوست” که نقطه‌ی آغازین مرحله‌ی پیکاپ می باشد، مدارک مورد نیاز و مراحل پیکاپ ویزای کانادا و خدمات پیکاپ ویزا آشنا می‌شویم.

نامه‌ی پاسپورت ریکوست یا Passposrt Request

پاسپورت ریکوئست یا پاس ریکوئست کانادا نشانه ی تأیید شدن در خواست ویزای شماست، ابتدای این نامه از متقاضی ویزا درخواست می‌شود که پاسپورت خود را به منظور تکمیل روند بررسی پروننده و دریافت لیبل ویزا به سفارت کانادا برساند. در ادامه شرایط پاسپورت توضیح داده شده، که به صورت زیر می باشد:

  • باید حداقل یک صفحه خالی در پاسپورت وجود داشته باشد.
  • پاسپورت باید به اندازه مدت زمان  اقامت در کانادا اعتبار داشته باشد. این به معنی است که صدور ویزا با مدت زمان بیشتر از تاریخ انقضای پاسپورت ممکن نیست.
  • پاسپورت باید در مدت زمان ۳۰ روز از زمان صدور این نامه به اداره مهاجرت کانادا برسد. در صورت ایجاد تأخیر در ارسال پاسپورت امکان ریجکتی وجود دارد.
  • یک کپی از این نامه به همراه پاسپورت باید ارسال شود.

مراحل پیکاپ ویزای کانادا

پس از دریاف ایمیل پاس ریکوئست از سفارت کانادا، متقاضی موظف است در کمتر از سی روز پاسپورت خود را به همراه مدارک مورد نیاز دیگر به مراکز پردازش ویزا یا وَک برساند. برای سهولت انجام این مرحله و صرفه جویی در هزینه و وقت تعدادی از متقاضیان از آژانس های معتبری که خدمات پیکاپ ویزا را ارائه می‌دهند استفاده می‌کنند.  مراحل پیکاپ ویزا یا پاسپورت کانادا عبارت اند از:

  1. (درصورت نیاز) انتخاب آژانس معتبر پیکاپ ویزا که دارای مجوز از پلیس مهاجرت ایران می باشد و تحویل مدارک مورد نیاز به کارگزار آژانس.
  2. ارسال هوایی تمامی مدارک یا سفر به کشوری که دارای سفارت کانادا می‌باشد.
  3. تحویل مدارک به دفاتر وَک (VAC) کانادا
  4. ارسال کد رهگیری تحت عنوان Tracking ID از طرف دفتر وَک به متقاضی برای رهگیری تمامی مراحل از طریق سایت VFS.
  5. مهر شدن پاسپورت با لیبل ویزا بعد از چند روز کاری.

اکوسیستم کوچ، به گونه ای طراحی شده که در هیچ یک از مراحل مهاجرت تحصیلی شما را تنها نمی گذارد و با برگزاری جلسات مشاوره تخصصی شما را در فضایی به دور تنش به هدفتان می رساند.

خدمات پیکاپ ویزا در کوچ؛

  • در سریع ترین زمان ممکن
  • با به صرفه ترین هزینه
  • تحت نظر آژانسی دارای مجوز قانونی از پلیس مهاجرت و گذرنامه کشورانجام می شود.

مدارک مورد نیاز پیکاپ ویزای کانادا

مدارک مورد نیاز برای پیکاپ ویزای مهاجرتی کانادا عبارت اند از:

  • پاسپورت امضا شده
  • پرینت ایمیل سفارت (Original Passport Request) به همراه تکمیل شده‌ی صفحه آخر ایمیل (شامل نام، رنگ چشم، قد، ایمیل، آدرس و شماره تلفن)
  • دو قطعه عکس ۵*۷ که حتما در عکاسی گرفته شده اند  و نام، نام خانوادگی و تاریخ گرفته شدن عکس در پشت آنها ثبت شده.
  • فرم وکالت درصورت استفاده از خدمات پیکاپ ویزا

مدارک مورد نیاز برای پیکاپ ویزای غیر مهاجرتی کانادا عبارت اند از:

  • پاسپورت امضا شده
  • پرینت ایمیل سفارت (Original Passport Request)
  • فرم وکالت درصورت استفاده از خدمات پیکاپ ویزا
  • رسید انگشت نگاری وَک (Visa Application Center – VAC)

چرا از خدمات پیکاپ ویزا استفاده کنم؟

“خدمات پیکاپ ویزا” یا پاسپورت برای دریافت لیبل ویزای کشور‌هایی انجام می‌گیرد که کنسولشان در ایران وجود ندارد، مثل امریکا، کانادا، انگلستان، آلبانی و لیتوانی. درنتیجه برای انجام پیکاپ ویزای کانادا باید به کنسول کانادا در کشور‌های همسایه مانند امارات متحده عربی، ترکیه، دبی یا ارمنستان سفر کرد. این مرحله به تنهایی ده روز تا سه هفته ممکن است زمان ببرد و گاهاً متقاضی به علت تکمیل نبودن پرونده  و یا نداشتن بعضی شرایط مجبور می‌شود چندین بار این سفر را انجام دهد. هزینه‌های رفت و آمد، اقامت چند روزه و خورد و خوراک به علاوه‌ی زمان زیادی که برای طی کردن این سفر یا سفر‌ها صرف می شود، استفاده از خدمات پیکاپ ویزا را  لازم و به صرفه می‌کند.  آژانس‌‌هایی که این خدمات را ارائه می‌دهند و دارای مجوز پیکاپ پاسپورت از پلیس مهاجرت ایران هستند، پاسپورت متقاضی را به سفارت کانادا در یکی از کشور‌های همسایه تحویل داده و پس از الصاق لیبل ویزا در پاسپورت آن را به متقاضی بر می‌گردانند.

آیا امکان پیکاپ پاسپورت و ویزای کانادا در کشور ایران وجود دارد؟

از آنجایی که کانادا در ایران سفارت ندارد برای پیکاپ پاسپورت می توانید از طریق آژانس های معتبر استفاده کنید یا شخصاً به یکی از کشور‌های همسایه سفر کنید.

هزینه‌های پیکاپ پاسپورت و ویزای کانادا چقدر است؟

   هزینه‌های پیکاپ پاسپورت و ویزای کانادا به طور کلی شامل هزینه‌های رفت و آمد، اقامت چند روزه و خورد و خوراک  می‌باشد و در صورت استفاده از خدمات آژانس‌ها توسط آن آژانس‌ مسافرتی اعلام می‌شود. این هزینه‌ها شامل هزینه‌های خدمات آژانس و هزینه‌های پست و ارسال مدارک می‌شود.

چه زمانی پاسپورت و ویزای کانادای من آماده پیکاپ می‌شود؟

   زمان آماده شدن پاسپورت و ویزای کانادای شما بستگی به فرآیند پردازش در سفارت کانادا دارد. معمولاً این فرآیند تا چند هفته طول می‌کشد. شما می‌توانید از طریق وب‌سایت VFS وضعیت پیکاپ را پیگیری کنید.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *